Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewówDrukuj informacjęSprawa: Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewówSzczegóły informacji
Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów
Wydział: Referat Gospodarki Przestrzennej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Ogłoszono dnia: 2020-05-05 11:02:08
Termin załatwienia
Do 1 miesiąca (w sprawach skomplikowanych 2 miesiące) od dnia złożenia wniosku.
Miejsce załatwienia
Urząd Miejski w Zalewie
ul. Częstochowska 8
14-230 Zalewo
Sposób załatwienia
Wydawana jest decyzja administracyjna.
Dodatkowe informacje:
Nie jest wymagane zezwolenie na usunięcie:
- krzewu albo krzewów rosnących w skupisku o pow. do 25 m2;
- krzewów na terenach pokrytych roślinnością pełniącą funkcje ozdobne, urządzoną pod względem rozmieszczenia i doboru gatunków posadzonych roślin, z wyłączeniem krzewów w pasie drogowym drogi publicznej, na terenie nieruchomości lub jej części wpisanej do rejestru zabytków oraz na terenach zieleni;
- drzew, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
- 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
- 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
- 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew;
- drzew lub krzewów, które rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej.W takim przypadku właściciel zobowiązany jest dokonać zgłoszenia do organu zamiaru usunięcia drzew jeżeli obwód pnia na wysokości 5 cm przekracza wartości podane w pkt.3;
- drzew lub krzewów usuwanych w celu przywrócenia gruntów nieużytkowanych do użytkowania rolniczego;
- drzew lub krzewów na plantacjach lub w lasach w rozumieniu ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach;
- drzew lub krzewów owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków lub na terenach zieleni;
- drzew lub krzewów usuwanych w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub zoologicznych;
- drzew lub krzewów usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu z obszarów położonych między linią brzegu a wałem przeciwpowodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, z wału przeciwpowodziowego i terenu w odległości mniejszej niż 3 m od stopy wału;
- drzew lub krzewów, które utrudniają widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;
- drzew lub krzewów stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;
- drzew lub krzewów usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu ze względu na potrzeby związane z utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych;
- drzew lub krzewów usuwanych z obszaru parku narodowego lub rezerwatu przyrody nieobjętego ochroną krajobrazową;
- drzew lub krzewów usuwanych w ramach zadań wynikających z planu ochrony lub zadań ochronnych parku narodowego lub rezerwatu przyrody, planu ochrony parku krajobrazowego, albo planu zadań ochronnych lub planu ochrony dla obszaru Natura 2000;
- prowadzenia akcji ratowniczej przez jednostki ochrony przeciwpożarowej lub inne właściwe służby ustawowo powołane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia;
- drzew lub krzewów stanowiących złomy lub wywroty usuwanych przez:
- jednostki ochrony przeciwpożarowej, jednostki Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, właścicieli urządzeń o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego, zarządców dróg, zarządców infrastruktury kolejowej, gminne lub powiatowe jednostki oczyszczania lub inne podmioty działające w tym zakresie na zlecenie gminy lub powiatu,
- inne podmioty lub osoby, po przeprowadzeniu oględzin przez organ właściwy do wydania zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu, potwierdzających, że drzewa lub krzewy stanowią złom lub wywrot;
- drzew lub krzewów należących do gatunków obcych, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 120 ust. 2f.
Miejsce odbioru
Odbiór osobisty lub za pośrednictwem poczty na adres podany we wniosku.
Wymagane Dokumenty
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów.
2. Rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku
do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.
do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości.
3. Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością.
Opłaty
Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów zwolnione jest z opłaty skarbowej.
Zwolnienie od opłaty:
1. Ustawowa opłata za usunięcie drzew lub krzewów, której wysokość określana jest w zezwoleniu, uzależniona jest od gatunku drzew, obwodu pnia drzew lub powierzchni pokrytej krzewami.
2. Opłata nie jest pobierana w przypadku, w którym następuje ustawowe zwolnienie z opłaty zgodnie z art. 86 ust. 1 i ust. 2 ustawy o ochronie przyrody.
Tryb odwoławczy
W terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji administracyjnej stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania do SKO w Elblągu, za pośrednictwem Burmistrza Zalewa.
Uwagi
Klauzula Informacyjna:
1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Zalewo w osobie Burmistrz Zalewa,
ul. Częstochowska 8, 14-230 Zalewie.
ul. Częstochowska 8, 14-230 Zalewie.
2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest: Monika Taciak e-mail: iodo@zalewo.pl adres do korespondencji: Urząd Miejski w Zalewie, ul.Częstochowska 8, 14-230 Zalewo.
3. Dane zbierane są wyłącznie w celu rozpatrzenia wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów oraz w celach archiwizacji.
4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach wskazanych w pkt. 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym odbiorcom bądź kategoriom odbiorców: organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych
w pkt.3 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych).
w pkt.3 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych).
7. Wszystkim osobom, których danych osobowe są przetwarzane przez Gminę Zalewo, przysługują odpowiednie prawa wynikające z RODO. W związku z tym przysługują Pani/Panu następujące prawa:
- prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
- prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapominanym”);
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- prawo do przenoszenia danych.
8. W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Urząd Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego(Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (Kodeks postępowania administracyjnego), wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwia wszczęcie i prowadzenie sprawy z Pani/Pana wniosku bądź uniemożliwi stronie zapewnienie czynnego udziału w postępowaniu administracyjnym zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego;
10. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu
Podstawa prawna:
Art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119, s.1, Dalej RODO)
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewówDrukuj informacjęSprawa: Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Zalewie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-05-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Cezary Trukawka |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-05-05 11:00:21 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-05-05 11:02:08 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-09-17 07:35:40 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1609 raz(y) |