ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD MIEJSKI W ZALEWIE
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Rejestracja zgonu i sporządzenie aktu zgonuDrukuj informacjęSprawa: Rejestracja zgonu i sporządzenie aktu zgonu

Szczegóły informacji

Rejestracja zgonu i sporządzenie aktu zgonu

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2020-06-16 13:23:18

Termin załatwienia

Natychmiastowo

Miejsce załatwienia

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Częstochowska 8
14-230 Zalewo

Sposób załatwienia

Sporządzenie aktu zgonu.
Wydanie odpisu aktu zgonu.

Miejsce odbioru

Osobiście.

Wymagane Dokumenty

  • Karta zgonu,
  • Dowód osobisty, paszport, książeczka wojskowa  osoby zmarłej (jeżeli osoba zmarła posiadała),
  • Zezwolenie prokuratora do pochowania zwłok, jeżeli okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania prowadzonego przez organ państwowy (prokuraturę lub policję).

Opłaty

Nie podlega opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

Na decyzję o odmowie sporządzenia aktu odwołanie wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Zalewie, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Uwagi

Dodatkowe informacje:
Akt zgonu sporządza się  w urzędzie stanu cywilnego według miejsca zdarzenia.
 
Klauzula Informacyjna:
1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Zalewo w osobie Burmistrz Zalewa,
ul. Częstochowska 8, 14-230 Zalewie.
2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest: Monika Taciak e-mail: iodo@zalewo.pl adres do korespondencji: Urząd Miejski w Zalewie, ul.Częstochowska 8, 14-230 Zalewo.
3. Dane zbierane są wyłącznie w celu rozpatrzenia wniosku o rejestracja zgonu i sporządzenie aktu zgonu oraz w celach archiwizacji.
4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach wskazanych w pkt. 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym odbiorcom bądź kategoriom odbiorców: organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych
w pkt.3 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych).
7. Wszystkim osobom, których danych osobowe są przetwarzane przez Gminę Zalewo, przysługują odpowiednie prawa wynikające z RODO. W związku z tym przysługują Pani/Panu następujące prawa:
  • prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
  • prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
  • prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapominanym”);
  • prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
  • prawo do przenoszenia danych.
8. W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Urząd Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego(Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (Kodeks postępowania administracyjnego), wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwia wszczęcie i prowadzenie sprawy z Pani/Pana wniosku bądź uniemożliwi stronie zapewnienie czynnego udziału w postępowaniu administracyjnym zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego;
10. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu
 
Podstawa prawna:
Art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119, s.1, Dalej RODO)

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. - Prawo o aktach stanu cywilnego

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Zalewie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-06-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Skonieczna
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-06-16 11:43:18
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-06-16 13:23:18
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-09-17 07:41:49
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1277 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony