ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD MIEJSKI W ZALEWIE
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Sprostowanie aktu stanu cywilnegoDrukuj informacjęSprawa: Sprostowanie aktu stanu cywilnego

Szczegóły informacji

Sprostowanie aktu stanu cywilnego

Wydział: Urząd Stanu Cywilnego

Ogłoszono dnia: 2020-06-16 13:23:18

Termin załatwienia

Zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego do 1 miesiąca. W przypadkach skomplikowanych do 2 miesięcy.

Miejsce załatwienia

Urząd Stanu Cywilnego
ul. Częstockowska 8
14-230 Zalewo

Sposób załatwienia

Wydanie odpisu zupełnego sprostowanego aktu w przypadku pozytywnego rozpatrzenia sprawy.
Wydanie odmownej decyzji administracyjnej w przypadku negatywnego rozpatrzenia sprawy.

Miejsce odbioru

Osobiście, przesyłką pocztową.
Osobom przebywającym za granicą decyzję przekazuje się przez pełnomocnika wyznaczonego do odbioru korespondencji w Polsce.

Wymagane Dokumenty

1. wniosek,
2. zagraniczny dokument stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany
za dokument stanu cywilnego, lub inny dokument zagraniczny potwierdzający stan cywilny, wydany w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli stwierdza on zdarzenie wcześniejsze i dotyczy tej osoby lub jej wstępnych,
3. uwierzytelniony odpis lub wypis, lub uwierzytelnioną reprodukcję  materiałów archiwalnych, jeżeli wnioskuje się o sprostowanie na ich podstawie,
4. dowód osobisty (do wglądu),
5. dowód wniesienia opłaty skarbowej,
6. ewentualne pełnomocnictwo udzielone na piśmie do działania w imieniu strony.

Opłaty

Odpis zupełny za czynność sprostowania  aktu stanu cywilnego 39,00 zł.
Pełnomocnictwo 17,00 zł.
Podstawa prawna: ustawa z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
 
Opłatę można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Zalewie, w godz. 800 - 1230 lub przelewem na konto bankow
PKO BP SA 35 1020 1752 0000 0202 0160 4875
 
Zwolnienie od opłaty:
Na wniosek skierowany do Burmistrza Zalewa. Do wniosku należy załączyć wypis lub kopię zaświadczenia o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Dokument pełnomocnictwa lub jego kopia złożony do akt sprawy podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł. z wyjątkiem sytuacji, gdy pełnomocnictwa udziela się małżonkowi, wstępnemu (rodzice, dziadkowie), zstępnemu (pełnoletnim dzieciom) lub rodzeństwu.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji odmownej wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Zalewie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi

Dodatkowe informacje:
Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził.
Sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora, w formie czynności materialno-technicznej.
Strona zamieszkała za granicą, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w kraju, jest zobowiązana wskazać w kraju pełnomocnika do doręczeń. W razie braku wskazania takiej osoby, przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia. Pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone do protokołu. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa. Adwokat lub radca prawny, rzecznik patentowy lub doradca podatkowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa.
 
Klauzula Informacyjna:
1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Zalewo w osobie Burmistrz Zalewa,
ul. Częstochowska 8, 14-230 Zalewie.
2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest: Monika Taciak e-mail: iodo@zalewo.pl adres do korespondencji: Urząd Miejski w Zalewie, ul.Częstochowska 8, 14-230 Zalewo.
3. Dane zbierane są wyłącznie w celu rozpatrzenia wniosku o sprostowanie aktu stanu cywilnego oraz w celach archiwizacji.
4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach wskazanych w pkt. 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym odbiorcom bądź kategoriom odbiorców: organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych
w pkt.3 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych).
7. Wszystkim osobom, których danych osobowe są przetwarzane przez Gminę Zalewo, przysługują odpowiednie prawa wynikające z RODO. W związku z tym przysługują Pani/Panu następujące prawa:
  • prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
  • prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
  • prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapominanym”);
  • prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
  • prawo do przenoszenia danych.
8. W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Urząd Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego(Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (Kodeks postępowania administracyjnego), wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwia wszczęcie i prowadzenie sprawy z Pani/Pana wniosku bądź uniemożliwi stronie zapewnienie czynnego udziału w postępowaniu administracyjnym zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego;
10. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu
 
Podstawa prawna:
Art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119, s.1, Dalej RODO)

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Zalewie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-06-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Skonieczna
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-06-16 12:05:13
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-06-16 13:23:18
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-09-17 07:40:37
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1258 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony