ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

URZĄD MIEJSKI W ZALEWIE
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Wpis do ewidencji innych obiektów w których świadczone są usługi hotelarskieDrukuj informacjęSprawa: Wpis do ewidencji innych obiektów w których świadczone są usługi hotelarskie

Szczegóły informacji

Wpis do ewidencji innych obiektów w których świadczone są usługi hotelarskie

Wydział: Referat Rozwoju Lokalnego

Ogłoszono dnia: 2021-09-20 08:45:17

Termin załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia wniosku.

Osoba kontaktowa

Anna Grzeszczak

Miejsce załatwienia

Urząd Miejski w Zalewie
14-230 Zalewo, ul. Częstochowska 8

Telefon kontaktowy

(89) 758-83-77 wew. 19

Sposób załatwienia

Osobiście lub pocztą. W przypadku odbioru przez pełnomocnika należy przedłożyć pełnomocnictwo.

Wymagane Dokumenty

  1. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów innych niż obiekty hotelarskie, w których są świadczone usługi hotelarskie .
  2. Załączniki:
  • opis obiektu,
  • minimalne wymagania co do wyposażenia dla innych obiektów w których świadczone są  usługi hotelarskie.
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej – w przypadku żądania wydania zaświadczenia o wpisie  do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie na terenie

Opłaty

Wpis do ewidencji jest bezpłatny.
  • 17,00 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie  - na żądanie wnioskodawcy.
Wszelkie zobowiązania można wpłacać:
  • w kasie Urzędu Miejskiego w Zalewie
  • przelewem na nr konta 35 1020 1752 0000 0202 0160 4875 z zaznaczeniem "opłata za zaświadczenie".
 
Zwolnienie od opłaty :
Wpis do ewidencji jest bezpłatny.

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy.

Uwagi

Dodatkowe informacje :
  1. Prowadzenie ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie należy do obowiązku burmistrza Zalewa – art. 38 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz. U. Z 2019 r. poz. 238 ze zm.).
  2. Przed rozpoczęciem świadczenia usług w innych obiektach, w których są świadczone usługi hotelarskie, przedsiębiorca lub rolnik jest obowiązany zgłosić ten obiekt do ewidencji, o której mowa w art. 38 ust. 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych). Usługi hotelarskie mogą być świadczone w tzw. innych obiektach i dotyczą m.in. wynajmowania:
  • przez rolników pokoi i miejsc na ustawianie namiotów w prowadzonych przez nich gospodarstwach rolnych (tzw. agroturystyka)
  • samodzielnych pokoi
  • miejsc noclegowych w pomieszczeniach wspólnych (salach)
  • miejsc noclegowych w budynkach stałych
  • miejsc noclegowych w ośrodkach wczasowych
  • miejsc noclegowych w ośrodkach szkoleniowo-wypoczynkowych
  • miejsc noclegowych w domach pracy twórczej
  • miejsc noclegowych w zakładach uzdrowiskowych
  • pokoi gościnnych/kwater prywatnych
  1. Ewidencja innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie nie obejmuje następujących obiektów hotelarskich: hoteli, moteli, pensjonatów, kempingów, domów wycieczkowych, schronisk i schronisk młodzieżowych, pól biwakowych.
  2. Ewidencja innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie, jest jawna. Karty ewidencyjne obiektów mogą być udostępniane do wglądu w obecności osoby uprawnionej do prowadzenia ewidencji.
  3. Po dokonaniu wpisu, na żądanie wnioskodawcy wydawane jest potwierdzenie wpisu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie( zaświadczenie).
  4. Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie zgłasza do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie informacje o:
  • zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
  • uzyskaniu decyzji marszałka województwa o zaszeregowaniu obiektu do rodzaju i nadaniu kategorii,
  • zmianie działalności sezonowej na stałą lub stałej na sezonową,
  • zmianie liczby miejsc noclegowych, liczby jednostek mieszkalnych, zmianie ich struktury, zmianie numeru telefonu, a także - o ile obiekt posiada - o zmianie numeru faksu, adresu poczty elektronicznej oraz adresu strony internetowej,
  • zmianie zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych,
  • pisemnie na adres Urząd Miejski w Zalewie, ul. Częstochowska 8, 14-230 Zalewo.
Klauzula Informacyjna:
1. Administratorem danych osobowych jest Gmina Zalewo w osobie Burmistrza Zalewa,
ul. Częstochowska 8, 14-230 Zalewie.
2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest: Monika Taciak e-mail: iodo@zalewo.pl adres do korespondencji: Urząd Miejski w Zalewie,  ul. Częstochowska 8, 14-230 Zalewo.
3. Dane zbierane są wyłącznie w celu przeprowadzenia postępowania dotyczącego wpisu do ewidencji innych obiektów w których świadczone są usługi hotelarskie.
4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach wskazanych w pkt. 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane następującym odbiorcom bądź kategoriom odbiorców: organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej,  w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt.3 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych).
7. Wszystkim osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Gminę Zalewo, przysługują odpowiednie prawa wynikające z RODO. W związku z tym przysługują Pani/Panu następujące prawa:
  • prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
  • prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
  • prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapominanym”);
  • prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
  • prawo do przenoszenia danych.
8. W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez Gminę Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego(Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym (ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi), wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa. Niepodanie przez Panią/Pana danych osobowych uniemożliwia wszczęcie           i prowadzenie sprawy z Pani/Pana wniosku bądź uniemożliwi stronie zapewnienie czynnego udziału w postępowaniu administracyjnym zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego.
10. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
 
Podstawa prawna:
Art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 2016, Nr 119, s.1, Dalej RODO).

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek  i przewodników turystycznych,
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie,
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Zalewie
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-09-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Anna Grzeszczak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-09-20 08:37:37
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-09-20 08:45:17
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-09-20 09:01:46
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
503 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony