Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców Drukuj informacjęSprawa: Udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańcówSzczegóły informacji
Udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców
Wydział: Referat Organizacyjny
Ogłoszono dnia: 2021-09-17 08:16:04
Termin załatwienia
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego
Osoba kontaktowa
Joanna Żukowska
Miejsce załatwienia
Urząd Miejski w Zalewie
14-230 Zalewo, ul. Częstochowska 8
Godziny przyjęć klientów:14-230 Zalewo, ul. Częstochowska 8
poniedziałek – piątek od godz. 7.00 do godz. 15.00
Telefon kontaktowy
(89) 758 83 77 wew. 36
Sposób załatwienia
Za pośrednictwem operatora pocztowego lub osobiście.
Wymagane Dokumenty
- wniosek o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL
- dowód uiszczenia opłaty za udostępnienie danych jednostkowych, tj. danych dotyczących jednej osoby w kwocie 31 zł
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku działania przez pełnomocnika)
- dokumenty mogące potwierdzić interes prawny, między innymi: wezwania sądowe, wezwania komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie wobec wnioskodawcy osoby, której dane mają być udostępnione (np. wyroki sądowe, umowy, wezwania do zapłaty, faktury, postanowienia i decyzje innych organów)
- pełnomocnictwo- w przypadku działania przez pełnomocnika
Opłaty
- opłata za udostępnienie danych jednostkowych, tj. danych dotyczących jednej osoby 31,00 zł
- opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa, gdy strona działa przez pełnomocnika 17,00 zł.
Opłatę można wnieść w formie:
- gotówki w kasie Urzędu Miejskiego w Zalewie
- przelewu na konto: 35 1020 1752 0000 0202 0160 4875
- gotówki w kasie Urzędu Miejskiego w Zalewie
- przelewu na konto: 35 1020 1752 0000 0202 0160 4875
Zwolnienie od opłaty:
- w przypadku udostępnienia danych niezbędnych do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia - art. 54. ustawy o ewidencji ludności
- podmioty, o których mowa w art. 46, ust. 1 ustawy o ewidencji ludności (np. sądy, prokuratura, Policja, komornicy sądowi, państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne)
Tryb odwoławczy
Od decyzji odmawiającej udostępnienia danych przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko - Mazurskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi
Dodatkowe informacje:
Kto może wystąpić z wnioskiem, zainicjować sprawę:
Osoby i jednostki organizacyjne.
Osoby i jednostki organizacyjne.
Dane z rejestrów mieszkańców w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań, udostępnia się następującym podmiotom (art. 46 ust.1 Ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności)
1) organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze;
2) Policji, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celno-Skarbowej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Ochrony Państwa, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych, organom wyborczym i strażom gminnym (miejskim);
3) komornikom sądowym – w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowania egzekucyjnego;
4) państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach;
5) Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi, w zakresie danych osób poszukiwanych.
Dane jednostkowe udostępnia się na wniosek wymienionych podmiotów złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Oznacza to, że wniosek ma być podpisany bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym ePUAP.
Dane mogą być też udostępnione osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny oraz innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes faktyczny w otrzymaniu danych pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji1)z dnia 26 czerwca 2019 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 r/ w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
Załączniki
Pobierz dane XMLSprawa: Udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców Drukuj informacjęSprawa: Udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Zalewie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-09-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Żukowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-09-17 08:15:24 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-09-17 08:16:04 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-09-17 14:05:18 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 564 raz(y) |